Współpraca firm bukmacherskich z youtuberami

Zaktualizowano

Sky Bet ogłosił w zeszłym tygodniu informację, że wraz ze startem sezonu 2019/2020 stanie się głównym sponsorem dwóch kanałów  „The Football Social” oraz „Football Daily” na platformie youtube. Oba formaty skierowane są do kibiców piłkarskich i za ich produkcję odpowiada Sky Media. W programie „The Football Social” fani zespołów oglądają i komentują w studio na żywo najciekawszy mecz wybranej kolejki Premier League. Natomiast Football social to dawka najciekawszych codziennych informacji ze świata piłki nożnej. Kanał ma 1,6 mln subskrybentów, a średnia liczba wyświetleń pojedynczego odcinka wynosi. ok. 150 tys. W sezonie 2019/2020 zapowiedziano 40 odcinków „The Football Social”, które oprócz youtube mają się pojawić w telewizji Soccer AM oraz na fanpage Football Social na facebooku.

Umowa podpisana przez Sky Bet wpisuje się w zmiany w celach strategii marketingowych podejmowanych przez bukmacherów na całym świecie. Kanały społecznościowe odgrywają coraz większą rolę i firmy zajmujące się zakładami wzajemnymi nie tylko to dostrzegają, ale także starają się wykorzystać popularność nowych mediów. W ostatnich miesiącach w Wielkiej Brytanii obserwujemy zaciętą rywalizację o ekspozycję marketingową na kanałach sportowych. Przykładem może być umowa podpisana przez Ladbrokes Coral z kanałem Ball Street (85 tys subskrybcji) czy też współpraca Paddy Power z Joe Media (200 tys subskrybcji) przy programie Liquid Football.

W Polsce umowy pomiędzy bukmacherami, a twórcami wideo na youtube to dopiero raczkujący temat. Na pewno należy wyróżnić współpracę Konrada Szymańskiego z (176 tys subskrybcji ) z firmą Totalbet. Youtuber wraz z ambasadorem marki Andrzejem Twarowskim co tydzień wypuszczali filmy, na których tworzyli podsumowania związane z piłką nożną np. Który piłkarski duet był najlepszy?, najlepsi piłkarze, którzy nie wygrali ligi mistrzów itp. Kolejna wartą odnotowania działaniem jest seria filmików przygotowana przez FORTUNĘ i kanał piłkarzyki (75 tys subskrybcji), w których członkowie kanału uczestniczą w grze „piłkarskie 5 sekund” polegającej na odpowiedzi na pytanie związane z piłką nożna w ciągu 5 sekund.