W czasie lockdownu legalny rynek Wielkiej Brytanii stabilny

w Świat, autor:

Brytyjski regulator  UK Gambling Commission ( UKGC ) opublikował dane dotyczące liczby skarg związanych z nielegalnymi serwisami hazardowymi online w czasie lockdownu. Okazało się, że od od 23 marca nie odnotowano gwałtownego wzrostu liczby skarg – w marcu w sumie 12 zgłoszeń dotyczyło dziewięciu stron internetowych, a w kwietniu zanotowano 11 kolejnych zgłoszeń, które dotyczyły 11 stron internetowych. 

Według danych ruch na stabilnym poziomie

Tym samym UKGC podkreśliło, że liczba zgłoszeń w ciągu ostatnich 12 miesięcy utrzymała się na podobnym poziomie przez cały okres. Jedynym miesiącem odbiegającym od normy był styczeń bieżącego roku, w którym odnotowano znaczny wzrost wyszukiwań nielegalnych serwisów internetowych.

Nasze dane nie wskazują na wzrost nielegalnego hazardu w Wielkiej Brytanii podczas kryzysu Covid-19. Jest to obszar, który uważnie monitorujemy i w przypadku problemów, wykorzystujemy naszą szeroką gamę uprawnień dochodzeniowych, wraz z interesariuszami, takimi jak dostawcy oprogramowania, firmy płatnicze i firmy hostingowe. Przeciwdziałanie nielegalnym stronom internetowym i nielicencjonowanym operatorom stanowi wyzwanie, a także wymaga dużych zasobów, ale jesteśmy zobowiązani do kontynuowania pracy w tej dziedzinie w celu ochrony konsumentów w Wielkiej Brytanii

Richard Watson, dyrektor wykonawczy Gambling Commission

To nie jedyne działania regulatora

UKGC powołała specjalny zespół do monitorowania nielegalnych domen internetowych. Komórka otrzyma szereg narzędzi do walki z nielegalnymi działaniami, co ma przyczynić się do utrudniania nielicencjonowanym podmiotom oferowa usług konsumentom w Wielkiej Brytanii. Regulator współpracuje również z Narodowym Centrum Bezpieczeństwa Cybernetycznego ( NCSC ) z którym łączy wysiłki na rzecz edukowania zainteresowanych stron z branży i społeczeństwa na temat ryzyka nielegalnej działalności.

Pomimo odnotowania niskiego wskaźnika zaangażowania w nielegalne strony internetowe, w ubiegłym tygodniu UKGC wdrożyło szereg środków wobec operatorów w celu dalszej ochrony użytkowników w czasie lockdownu.  UKGC nakazał operatorom internetowym niezwłoczne wdrożenie ściślejszej kontroli monitorowania graczy, interwencji klientów i należytej staranności.