Szwecja: rusza kampania informacyjna nt. regulacji hazardowych

w Świat, autor:

Szwedzki organ regulujący kwestie hazardu i gamingu, czyli Spelinspektionen, zdecydował się wprowadzić środki mające na celu zapewnienie, że operatorzy gier hazardowych będą działać w zgodności z nowowprowadzonymi w tym skandynawskim kraju regulacjami.

W tym celu pod koniec grudnia tego roku uruchomiona zostanie kampania informacyjna, która będzie trwać do stycznia przyszłego roku. Łączny czas na nią przeznaczony wynosić będzie około 2 tygodni i obejmie reklamy nie tylko w Internecie, ale i na billboardach czy w prasie drukowanej.

W temacie zdążył wypowiedzieć się kierownik ds. komunikacji zewnętrznej Spelinspektionen, Anders Sims: „Informując nas, że Spelinspektionen istnieje, o tym co robimy i przede wszystkim, dlaczego mamy nadzieję, że czynimy rynek bezpieczniejszym dla wszystkich, którzy grają.”

Dodał, że: “Licencja jest stemplem bezpieczeństwa. To Inspektorat ds. gamingu wydaje licencje i jest odpowiedzialny do wzywania licencjonowanych firm, by zapewniały, że sprostają szwedzkim regulacjom. Chcemy, by ci, którzy grają wiedzieli jakie prawa obowiązują, by mogli wybrać firmy ze szwedzką licencją.”

Przy okazji, zarząd Spelinspektionen ujawnił, że budżet kampanii zamknie się w sumie 2,5 miliona koron szwedzkich (nieco ponad 1 milion polskich złotych), co sami skomentowali jako „stosunkowo niski w porównaniu do inwestycji w reklamy firm gamingowych.” Poinformowali przy okazji, że: „Kampania będzie odbywać się na przełomie roku, dzięki czemu cena jest znacznie niższa niż zazwyczaj.”

Ogłoszenie kampanii ma być początkiem długofalowych starań mających na celi zwiększenie świadomości na temat misji szwedzkiego regulatora gamingowego i przeciwdziałania problemów z hazardem. Kampania ma również na celu promowanie usług licencjonowanych bukmacherów, których obejmują surowe zapisy dotyczące odpowiedzialnej gry.

Naszym zdaniem

Niedawno informowaliśmy, że liczba aktywnych graczy w Szwecji w ostatnich latach regularnie spada. Z pewnością duża w tym zasługa Spelinspektionen, który w skuteczny sposób ogranicza instrumenty, z których szwedzcy operatorzy korzystać mogą w celu promowania swoich usług. Działania państwowego organu gamingowego mają jednak również swoje reperkusje, którymi jest rosnąca liczba gracz korzystających z usług bukmacherów bez licencji, mogących oferować znacznie bardziej atrakcyjne promocje dla swoich potencjalnych klientów. Pytanie czy nowa kampania uświadamiająca graczy przyczyni się do ograniczenia rozmiarów szarej strefy? Naszym zdaniem znacznie skuteczniejsza i bardziej korzystna dla rynku gamingowego w tym kraju mogłaby okazać się lekka liberalizacja surowych przepisów.

Źródła: https://sbcnews.co.uk/marketing/2019/12/16/swedish-regulator-launches-regulatory-awareness-campaign/
https://casino.buzz/swedens-gambling-watchdog-launches-a-two-week-awareness-campaign/
https://www.casinobeats.com/2019/12/16/swedish-regulator-rolls-out-awareness-campaign/