Nowe wytyczne dla operatorów w WB

w Świat, autor:

UK Gambling Commission (UKGC) opublikowała nowe wytyczne i środki, których celem jest ochrona użytkowników hazardowych w czasie lockdownu.

Komisja stwierdziła, że potrzebne są zdecydowane środki, ponieważ nowe wyniki badań wykazały, że niektórzy gracze mogą być narażeni na większe zagrożenia w okresie lockdownu. UKGC tłumaczyło, że operatorzy hazardowi muszą przeprowadzić bardziej rygorystyczną analizę zachowań klientów. Komisja wskazywała na badania przeprowadzone przez YouGov, które pokazały, że mimo ogólnego spadku wielkości hazardu, zmianie uległy nawyki konsumentów. Okazuje się, że 64% graczy zwiększyło czas lub pieniądze, które wydają na co najmniej jeden obszar działalność hazardową online.

Zmiana na rynku w wyniku dowodów Covid-19 pokazuje wzrost wykorzystania niektórych produktów hazardowych, takich jak automaty online, poker, gry kasynowe i wirtualne sporty.

oświadczenie brytyjskiego regulatora

W wyniku potencjalnego ryzyka, na które narażeni są  gracze podczas lockdownu, nowe wytyczne UKGC koncentrują się na tym, aby wszyscy operatorzy internetowi spełnili dodatkowe wymagania, w tym:

  •   Rezygnacja z bonusowych ofert i promocji dla wszystkich zagrożonych klientów.
  •   Zapewnienie bezpośredniej interakcji ze wszystkimi klientami, którzy uczestniczyli w jednogodzinnej sesji gry.
  •   Przegląd limitów
  •   Egzekwowanie natychmiastowych limitów depozytów i blokowanie klientów wykazujących szkodliwe zachowanie.
  •   Zapewnienie kompleksowego monitorowania bazy klientów – identyfikowanie niebezpiecznych nawyków gry i wydatków.

UKGC zachęciło również posiadaczy licencji do wprowadzenia zmian, aby jak najszybciej zastosować się do tych wytycznych.

Operatorzy muszą wykorzystywać posiadane dane, aby chronić swoich klientów, a teraz, bardziej niż kiedykolwiek, ważne jest, aby operatorzy internetowi naprawdę znali swoich klientów, monitorując, jak długo grają i zrozumieć, w jaki sposób wpływa to na nich niepewność finansowa i na co mogą sobie pozwolić.  Aby zapewnić, że operatorzy to zrobią, wzmacniamy nasze wytyczne i oczekujemy, że operatorzy uwzględnią je, aby zapobiec oferowaniu bonusów lub zachęt klientom, którzy wykazują jakiekolwiek oznaki uzależnienia. Co prawda trwały już prace nad rozwiązaniem wielu z tych problemów, ale teraz przyspieszymy tę pracę ze względu na wyjątkową sytuację, w której wielu konsumentów znajdzie się podczas blokady.  Będziemy nadal monitorować i publikować gromadzone przez nas dane i w razie potrzeby podejmiemy dalsze działania. Uważnie monitorujemy działania operatorów internetowych i jeśli zauważymy nieodpowiedzialne zachowanie, natychmiast wkroczymy, w razie potrzeby zawieszając licencje.

Neil McArthur, prezes Gambling Comission