Dania: regulator przypomina o nowych przepisach

w Świat, autor:

Spillemyndigheden, czyli duński regulator rynku gamingowego, przypomniał licencjonowanym podmiotom, że wraz z dniem 1 kwietnia 2020 roku w życie wchodzą nowe wymagania marketingowe.

Polecenie dotyczące potrzeby dostosowania się do nowych przepisów, zostało wydane już 1 stycznia tego roku. Jest to zbiór wymagań obejmujących nowe wpisy do prawa hazardowego, które obejmują wskazania dotyczące działań marketingowych obejmujących produkty i usługi powiązane z hazardem.

Wraz z nadejściem kwietnia, wszystkie licencjonowane podmioty gamingowe w Danii muszą informować konsumentów w swoich reklamach o: dolnej granicy wieku, w którym można uprawiać hazard; specjalnej infolinii Spillemyndigheden o nazwie StopSpillet, w której można uzyskać pomoc w kwestii uzależniania od hazardu; duńskim rejestrze graczy samowykluczonych „ROFUS”.

W swoim komunikacie regulator stwierdził, że: „przepisy te mogą budzić pewne pytania ze strony podmiotów posiadających licencję i innych stron zainteresowany, gdyż w zależności od rodzaju mediów, wymagania wynikające z tych zarządzeń mogą być trudne do spełnienia. Wkrótce Spillemyndigheden opublikuje przewodnik, w których zostaną przedstawione przykłady wymagań dla różnych rodzajów mediów”.

Warto odnotować, że w ramach nowych przepisów licencjonowani operatorzy muszą zawrzeć na swoim produktach marketingowych logo Spillemyndigheden, a także ID swojej licencji uzyskanej od tego regulatora. Poza tym zostają zobligowani do działań mających na celu przeciwdziałanie uzależnieniom od hazardu, rozpoznawania graczy mogących mieć problem z hazardem i jednocześnie pomocy graczom mających problemy z uzależnieniem od tej formy rozrywki.

Naszym zdaniem

Nowe wymagania wobec operatorów działających na rynku duńskim wydają się mieć sensowne zastosowanie. Zwalczanie uzależnień od hazardu to w końcu jedno z kluczowych działań wpisanych w statut organów regulujących branżę gamingową. Niemniej, trudno jest nie zauważyć, że ostatnie miesiące były dla legalnych firm hazardowych w Danii niezwykle trudne. Największym ciosem było podwyższenie podatku od igamingu, co przełożyło się na wycofywanie się z tamtego rynku niektórych marek, takich jak np. Betsafe. Wcześniej regulowany rynek hazardowy w tym skandynawskim państwie, stawiany był za wzór dla krajów chcących wprowadzić nowe przepisy. Miejmy nadzieję, że ostatnie działania Spillemyndigheden i duńskich władz nie przyczynią się do zmiany tego stanu rzeczy.

Źródło: https://www.gamblerspost.com/spillemyndigheden-sets-new-marketing-rules-for-licensed-operators-in-denmark/
https://sbcnews.co.uk/europe/2020/03/26/spillemyndigheden-dk-moves-forward-on-new-marketing-orders/