Brytyjski regulator każe legalnych operatorów za braki w procedurach.

w Świat, autor:

Brytyjska Komisja ds. Hazardu (UKGC) zakomunikowała, że podjęła działania związane z sankcjami w stosunku do BGO Entertainment, GAN Plc i NetBet Enterprises Ltd po tym jak po audycie dotyczącym przestrzegania zasad licencyjnych wykryła błędy, które obejmowały niewystarczające działania, aby zapewnić konsumentom bezpieczeństwo i nie zapobiegały praniu brudnych pieniędzy i nielegalnym wydatkom.

BGO braki w ochronie klientów i procedurach bezpieczeństwa.

Uznano, że BGO ma systemowe błędy w zakresie odpowiedzialności społecznej i kontroli AML (Anti-Money Laundering – działania przeciwko praniu brudnych pieniędzy), co dotknęło wielu klientów grających w jego kasynach online. We wnioskach audytowych dotyczących BGO, UKGC podkreślił, że operatorowi nie udało się przeprowadzić „wzmożonego badania due diligence” w stosunku do 250 największych klientów, co jest kluczowym warunkiem, który operatorzy muszą spełnić zgodnie z brytyjskimi przepisami dotyczącymi prania pieniędzy z 2017 r.

Jeśli chodzi o brak odpowiednich kontroli przeciwdziałania praniu pieniędzy, Komisja poinformowała, że ​​znalazła wiele przypadków, w których klienci BGO mogli wpłacać i obstawiać duże sumy pieniędzy bez żadnych wzmocnionych kontroli należytej staranności (EDD) i kontroli źródła środków (SOF).

BGO nie podjęło żadnych odpowiednich zobowiązań SOF ani EDD w stosunku do klienta, który zdeponował 100 000 GBP i stracił 65 000 GBP w ciągu siedmiu dni, gdy było wiadomo, że jego dochód z wynagrodzenia był niższy niż 20 000 GBP.

Ponadto zgłoszono, że BGO prowadzi niewłaściwą ewidencję interakcji z klientami i kontroli odpowiedzialności.

BGO przyznało, że od 25 września 2018 r. Do 23 marca 2020 r. Nie posiada skutecznych zasad i procedur dla klientów, którzy mogą wykazywać oznaki problematycznego hazardu

fragment komunikatu Komisji

W raporcie zwrócono uwagę na dwóch klientów, którzy w ciągu kilku dni zdeponowali ponad 100 000 funtów. Systemy alarmowe zadziałały, ale BGO odpowiedziało na nie w minimalnym stopniu i nie podjęło interwencji związanych z obsługą klienta.

GAN nie kontrolował klientów

Dostawca usług GAN PLC zapłaci karę 146 000 GBP, ponieważ stwierdzono, że nie spełnił czterech warunków związanych z odpowiedzialnością społeczną, oceną ryzyka i przepisami dotyczącymi przeciwdziałania praniu pieniędzy, które zostały zarejestrowane w okresie od sierpnia 2018 r. Do września 2019 r.

UKGC stwierdził, że GAN zaakceptował wyciągi bankowe złożone przez klienta na inne nazwisko – wskazując, że środki pochodzą od osoby trzeciej o którym licencjobiorca nic nie wiedział. Uznano, że w okresie przeglądu GAN nie przeprowadzał regularnej oceny swoich środków kontroli i procedur AML w celu ograniczenia ryzyka prania pieniędzy.

Ponadto Komisja ujawniła, że ​​kierownictwo wyższego szczebla GAN nie podpisało się pod polityką związaną z jej LCCP, wymagając sprawozdań „Wytyczne w zakresie interakcji z klientami (CIG)” i sprawozdań z monitorowania odpowiedzialności społecznej (SRM).