Raport: Legalni bukmacherzy w social media (03.2020)

w Raporty, autor:

W ubiegłym miesiącu po raz pierwszy sprawdziliśmy popularność legalnych polskich bukmacherów w mediach społecznościowych. Badanie powtórzyliśmy w tym miesiącu, by sprawdzić, którym operatorom przybyło obserwatorów, a u których ich liczba spadła. Podobnie jak w lutym, pod lupę wzięliśmy cztery popularne serwisy społecznościowe: Facebook, Twitter, YouTube oraz Instagram. Warto odnotować, że w naszym teście pojawił się nowy bukmacher – Betclic.

Facebook

Pierwszym serwisem społecznościowym, który został przez nas przetestowany jest Facebook, czyli światowy potentat, który jest jednocześnie jednym z prekursorów całej branży. Każda szanująca się firma, której zależy na zwiększaniu swojej popularności, powinna prowadzić konto w tym serwisie. Wiedzą o tym legalni bukmacherzy online, z których każdy okazał się mieć swoją stronę na FB.

Liczba polubień stron licencjonowanych bukmacherów na FB kształtuje się w sposób następujący:

Najpopularniejszym bukmacherem na Facebooku okazał się debiutujący w naszym zestawieniu bukmacher Betclic, który na dzień 12.03.2020 roku miał 222 057 polubień swojego profilu. Na drugim miejscu znalazł się zwycięzca sprzed miesiąca, STS (165 951), u którego liczba fanów profilu minimalnie spadła. Trzeci w zestawieniu bukmacher Fortuna ma obecnie 69 633 fanów (wzrost o 0,6%), a czwarty forBET – 30 117 (wzrost o 4,54%). Kolejne pozycje zajmują bukmacher LVBET (25 460 fanów – wzrost o 0,27%), TOTALbet (24 789 fanów – wzrost o 4,72%), Totolotek (11 020 fanów – wzrost o 3,54%), ETOTO (7 263 fanów – wzrost o 5,02%), BETFAN (5 569 fanów – wzrost o 9,84%), Noblebet  (2 179 fanów – wzrost o 3,8%), Milenium (2 167 fanów – wzrost o 6,13%), eWinner (1 1754 fanów – rekordowy wzrost o 42,47%). Swoją stronę na FB uruchomił również PZBUK, który na chwilę obecną ma 69 fanów.

Twitter

Kolejnym punktem naszego zestawienia jest Twitter, z którego z każdym miesiącem korzysta coraz większa liczba osób. Medium to staje się więc coraz ważniejszym elementem marketingu dla firm, w tym również dla legalnych bukmacherów online.

Liczba twitterowych followersów u legalnych bukmacherów online wygląda na tę chwilę w sposób następujący:

Podobnie jak w ubiegłym miesiącu, najpopularniejszym bukmacherem na TT pozostał STS z liczbą followersów na poziomie 11 500. Pozostali operatorzy w większości utrzymali swoje pozycje, notując przy tym wzrost liczby osób śledzących. Fortuna zwiększyła swój zasięg o 1,4% (9 220 followersów), ETOTO o 5,83% (6 806), Totolotek o 3,80% (5 312), LVBET o 1,16% (3 171), a forBET o 1,92% (3 330). Na naszej liście zadebiutował Betclic z 1 595 śledzącymi. Najwyższy procentowy wzrost, na poziomie 9,77%, zanotował BETFAN (634 followersów).

YouTube

Trzecim testowanym przez nas medium społecznościowym jest YouTube. Jak wiadomo, jest to portal nieco innego typu niż dwa powyższe, jednak cieszy się on ogromną popularnością na całym świecie. 

Subskrypcje kanałów YT legalnych bukmacherów prezentują się w sposób następujący:

Zdecydowanym zwycięzcą tego zestawienia po raz drugi z rzędu okazał się kanał bukmachera ETOTO, który ma obecnie 66 500 subskrybentów (wzrost o 6,16%). Na drugim miejscu po raz kolejny znalazła się Fortuna z 49 000 subskrypcji (wzrost o 3,87%), a na trzecim LVBET z 23 200 fanami (spadek o 0,43%). Swoje pozycje w rankingu obronili forBET (9670 – wzrost o 4,23%) i TOTALbet (5870 – spadek o 1,36%). Na liście po raz pierwszy pojawił się Betclic, który ma 3 270 subskrypcji. Wzrost o 3,17% zanotował STS, który ma obecnie 1260 subskrypcji. To tyle samo ma ich eWinner, który jednocześnie zanotował najwyższy wzrost ze wszystkich buków, wynoszący ponad 2600%!

Instagram

Pozostało nam jeszcze sprawdzić zasięg poszczególnych bukmacherów na Instagramie, czyli na popularnym medium społecznościowym, służącym głównie do publikacji zdjęć i niedługich filmików. O potędze tego serwisu świadczą przede wszystkim ogromne sumy, jakie globalne marki są w stanie płacić influencerom za reklamowanie ich produktów. Nas jednak najbardziej interesuje to ilu fanów mają legalni operatorzy zakładów wzajemnych.

W tabeli poniżej znajdują się dane obejmujące liczbę obserwujących profile poszczególnych bukmacherów na Instagramie:

Pozycję lidera z poprzedniego miesiąca zachował bukmacher LVBET, jednak jego baza obserwujących zmalała o około 200 użytkowników do poziomu 15 300. Drugie miejsce w zestawieniu utrzymał również STS, który zwiększył zwój zasięg do 9 452 obserwujących (wzrost o 2,4%). Nowych fanów zyskała także Fortuna (2 828 obserwujących – wzrost o 2,65%), Totolotek (1 460 – wzrost o 1,78%), ETOTO (1 504 – wzrost o 8,11%), forBET (1 345 – wzrost o 3,79%), TOTALbet (1 241 – wzrost o 5,56%) i NobleBET (165 – wzrost o 10,9%). Największym wygranym tego miesiąca okazał się jednak BETFAN, który zyskał ponad 400 obserwujących, przy wzroście na poziomie 24,73%. Stosunkowo największy spadek zanotował z kolei bukmacher Milenium, który stracił prawie połowę fanów – ma ich obecnie 174, czyli o 170 mniej niż w zeszłym miesiącu. eWinner, PZBUK i Betclic nie mają oficjalnych kont w języku polskim.

Podsumowanie

Na poniższym wykresie zawarliśmy łączną liczbę fanów legalnych bukmacherów na czterech popularnych portalach społecznościowych w marcu:

W tym miesiącu po raz pierwszy uwzględniliśmy w naszym rankingu bukmachera Betclic, który zadebiutował od razu na 1. miejscu z ponad 226 tysiącami fanów. Na ten wynik złożyła się przede wszystkim ogromna liczba osób śledzących ich stronę na Facebooku – polski profil Betclica ma 222 tysiące fanów.

Na drugie miejsce spadł bukmacher STS, który ma łącznie ponad 188 tysięcy fanów we wszystkim mediach społecznościowych, przy wzroście na poziomie 0,13%. Większy wzrost zanotowała trzecia na liście Fortuna – 1,93%. Obecnie łączna liczba fanów tego buka w social media to 130 812. Największym zwycięzcą tego miesiąca okazał się bukmacher eWinner, który zanotował wzrost o 58,56% i ma obecnie ponad 3,4 tysiące fanów. Solidny wzrost zanotował również BETFAN, którego baza fanów wzrosła o 13,03% i przekroczyła 8 tysięcy.

Największymi przegranymi tego miesiąca okazali się LVBET i Milenium, którzy jako jedyni zanotowali spadki ogólnej liczby fanów, wynoszące kolejno 0,25% i 0,21%. 

Poniżej znajduje się porównanie wyników poszczególnych bukmacherów w social media za miesiące luty i marzec: