Ambasadorzy bukmacherów legalnych w Polsce

w Raporty, autor: Łukasz Nowicki
Było już o sponsorowaniu klubów piłkarskich oraz wydarzeń i związków sportowych, a teraz przyszła pora na tekst o ambasadorach. W czasach Internetu i social media znane postaci zatrudniane do promocji usług firm stały się niemal standardem. Legalni bukmacherzy doskonale zdają sobie z tego sprawę i praktycznie każdy z nich współpracuje obecnie z co najmniej jedną znaną postacią ze świata sportu i nie tylko. Dowiedzmy się kto promuje usługi poszczególnych buków.
STS
STS dba o to, by jego kampanie reklamowe trafiały do możliwie największej grupy potencjalnych klientów. Po rozpoczęciu ekspansji na zachód, STS niemal natychmiast nawiązał współpracę z dwoma słynnymi sportowcami – niegdyś znakomitym niemieckim skoczkiem narciarskim Martinem Schmittem oraz legendarnym golkiperem Manchesteru United i reprezentacji Danii, Peterem Schmeichelem. Największy polski bukmacher ma również swojego ambasadora ze świata e-sportu. Jest nim znany gracz CS: GO, Paweł „Innocent” Mocek.
Fortuna
Nieco inne podejście od swojego największego rywala ma do tematu bukmacher Fortuna. Firma stawia przede wszystkim na usługi popularnych youtuberów, m. in. Dissblastera, Footgola i Zwykłego Kibica. Ponadto, w filmikach kręconych pod patronatem Fortuny występowali m. in. znani polscy dziennikarze sportowi – Przemysław Iwańczyk, Michał Pol oraz ostatnio Andrzej Twarowski.
Totolotek
Jedną z najgłośniejszych informacji początku roku 2020 w polskiej branży bukmacherskiej było nawiązanie współpracy bukmachera Totolotek z piłkarskim mistrzem świata z 2014 roku, Łukaszem Podolskim. Wizerunek tego sportowca wykorzystywany jest w kampanii reklamowej najstarszego polskiego buka. Ponadto, Totolotek współpracuje ze znanymi youtberami Koksem i Wąsem.
Milenium
Ambasadorem bukmachera Milenium był swego czasu były bramkarz Legii Warszawa i reprezentacji Polski, a obecnie ceniony ekspert piłkarski, Maciej Szczęsny. Był on twarzą marki, a jednocześnie pisał analizy spotkań Ekstraklasy na blogu bukmachera.
LVBET
Mocną reprezentację ambasadorską miał od początku swojego istnienia bukmacher LVBET. W 2018 roku głośno stało się o współpracy marki z byłym sekretarzem PZPN, Zdzisławem Kręciną. Był on twarzą kampanii reklamowej tego buka, związanej z Mundialem w 2018 roku. W reklamach LVBET pojawia się obecnie wizerunek Kuby Błaszczykowskiego, który aktualnie występuje w sponsorowanej przez tego bukmachera Wiśle Kraków. Ambasadorem e-sportowym LVBET jest z kolei słynny gracz w CS: GO, Jarosław „pashabiceps” Jarząbkowski.
forBET
Swego czasu szerokie grono ambasadorów miał również bukmacher forBET, który współpracował z pięściarzem Andrzejem Fonfarą, czołową polską zawodniczką MMA Karoliną Kowalkiewicz, byłym bramkarzem narodowej reprezentacji piłki nożnej Arturem Borucem oraz dziennikarzem Bożydarem Iwanowem. Obecnie ambasadorem forBET jest znany warszawski szympans Janusz.
ETOTO
Imponujące grona ambasadorów zebrało w swoim portfolio Etoto. Wśród współpracujących z tym bukmacherem osobistości związanych ze światem sportu znaleźli się Janusz Basałaj, Roman Kołtoń, Michał Pol, Edward Durda, Tomasz Smokowski, Tomasz Hajto i Mateusz Borek. Wspomniany zespół ekspertów powołany przez tego buka pracuje nad youtubowym kanałem ETOTOTV.
PZBUK
PZBUK postawił na współpracę z Marceliną Rutkowską, znaną dziennikarką sportową kanału Eleven Sports, która zajmuje się głównie żużlem. Zanim rozpoczęła karierę w mediach była podprowadzającą Polonii Bydgoszcz. Promuje ona usługi tego bukmachera również na antenie swojej stacji telewizyjnej.
TOTALbet
Ambasadorzy są również ważnym punktem kampanii reklamowych TOTALbet. Swego czasu bukmacher ten korzystał z wizerunku znanego dziennikarza i komentatora NC+, Andrzeja Twarowskiego. Obecnie TOTALbet współpracuje również z utalentowanym fighterem MMA, walczącym w organizacji FEN Rafałem Kijańczukiem.
Betfan
Na jednego, ale za to naprawdę solidnego ambasadora postawił również Betfan. Działający od 2019 roku operator zakładów wzajemnych nawiązał współpracę z legendarnym strongmanem i wojownikiem MMA, Mariuszem Pudzianowskim. Wizerunek „Pudziana” pojawia się teraz na stronie Betfan oraz w ich mediach społecznościowych, a bukmacher jest również sponsorem należącego do sportowca konia wyścigowego.
Betclic
Betclic miał swego czasu naprawdę solidną reprezentację polskich ambasadorów w osobach Zbigniewa Bońka i Mateusza Borka. Obecnie nie jest nam nic wiadomo o współpracy ze znanymi osobistościami sportu nad Wisłą, jednak najpewniej niedługo się to zmieni.
NobleBET
Ambasadorem marki NobleBET jest od samego początku jej istnienia sir Richard McCavin. Wizerunek eleganckiego szpakowatego pana w średnim wieku pojawia się na stronie bukmachera oraz w mediach społecznościowych. Sygnuje on swoim podpisem różne promocje oferowane przez bukmachera.
eWinner
Na początku tego roku, najbardziej znany polski koszykarz Marcin Gortat, rozpoczął współpracę z bukmacherem eWinner. Współpraca doświadczonego zawodnika i nowego legalnego bukmachera obejmuje kampanię reklamową „Multi-player”. Jak dowiadujemy się na stronie bukmachera, w jej ramach Gortat ma „zagrać dla eWinner wiele ról”.
Podsumowanie
Ambasadorzy stali się nieodłącznym elementem kampanii reklamowych legalnych bukmacherów. Popularni sportowcy i dziennikarze potrafią przyciągnąć duże grono odbiorców, a co za tym idzie, również potencjalnych klientów dla promowanych przez siebie marek, m. in. za sprawą zasięgu w mediach społecznościowych. Operatorzy zakładów wzajemnych w skuteczny sposób wykorzystują ten potencjał i sięgają po coraz to bardziej wpływowych przedstawicieli świata sportu i nie tylko. Najprawdopodobniej przyszłość marketingu zakładów wzajemnych będzie oparta na właśnie tego typu działania promocyjne.