Odpowiedzialna gra w UK

Zaktualizowano

Ciekawy trend obserwujemy na jednym z najbardziej rozwiniętych rynków bukmacherskich na świecie, czyli w Wielkiej Brytanii. Operatorzy funkcjonujący na tamtejszym rynku coraz częściej starają się zwrócić uwagę na problem uzależnienia od hazardu i w związku z tym podejmują szereg inicjatyw mających na celu uświadomić użytkowników zakładów bukmacherskich o czyhających na nich niebezpieczeństwach. Jedną z inicjatyw, która odbiła się głośnym echem w ubiegłym tygodniu była akcja bukmachera 32Red. Zespoły, które są sponsorowane przez tego operatora będą informować za sprawą reklamy na koszulkach o odpowiedzialnej grze. Każda z pięciu drużyn, która nosi na trykotach logo 32Red otrzymała specjalne hasło. Rangers – „Stay In Control”, Preston – „Never Chase Losses”, Derby – „Play Responsibly”, Leeds – „Keep Gambling Fun”, Middlesbrough – „Set Deposit Limits”. 

Specjalne wersje koszulek będą noszone przez piłkarzy podczas wszystkich starć pomiędzy wspomnianymi drużynami w sezonie 2019-2020. Inauguracja kampanii nastąpiła 1 września 2019 roku podczas prestiżowego Old Firm Derby, w którym gospodarze – zespół Rangers – nosił na swoich koszulkach logo 32Red z adnotacją Stay In Control. 21 września kampania promująca odpowiedzialna grę wystartuje w angelskiej Championship w trakcie meczu Leeds United z Derby Country. Grupa Kindred, która jest właścicielem bukmachera planuje również wyświetlanie komunikatów na bandach LEDowych w trakcie spotkań. W ten sposób ma nadzieję dotrzeć do 8,5 mln osób w trakcie całego sezonu spotkań drugiego poziomu ligi angielskiej.

Brytyjskie spółki podjęły w ostatnim czasie szereg działań, których celem jest zniwelowanie wpływu nieodpowiedzialnego hazardu na użytkowników. Niektóre z akcji były bardzo kontrowersyjne jak np. akcja bukmachera Paddy Power, który postanowił wycofać swoje logo z frontów sponsorowanych zespołów. Oczywiście słynący z głośnych kampanii bukmacher zrobił to w kontrowersyjny sposób przedstawiając prowokacyjna wersję koszulki z logotypem przechodzącym przez całą koszulkę meczową. 

Jeśli chodzi o polski rynek to on nie jest jeszcze tak bardzo rozwinięty jak w krajach zachodnioeuropejskich, ale osoby szukające pomocy w walce z uzależnieniami mogą znaleźć odpowiednie strony. Wystarczy np. wejść na stronę STS, kliknąć w zakładkę odpowiedzialna gra i przejść na stronę anonimowych hazardzistów.