Holendrzy popierają europejski kodeks dotyczący reklamy

w Świat, autor:

Speel Verantwoord – organizacja zajmująca się hazardem online w Holandii oficjalnie poparła proponowany przez Europejskie Stowarzyszenie Gier i Zakładów (EGBA) kodeks postępowania odpowiedzialnej reklamy branży hazardowej.

Tym samym Speel Verantwoord potwierdziło, że będzie wspierało długoterminową strategię mającą na celu wdrażanie standardów treści reklamowych. W tym tygodniu podobną deklarację złożyło belgijskie stowarzyszenie BAGO, które w swoich szeregach zrzesza 70% licencjonowanych belgijskich operatorów internetowych i stacjonarnych gier hazardowych. Belgowie byli pierwszą organizacją, która poparła proponowane zapisy.

Zachęcamy inne stowarzyszenia i firmy do zarejestrowania się w kodeksie i uczestniczenia w promowaniu bardziej odpowiedzialnej reklamy w europejskim sektorze hazardu online.  

Maarten Haijer , Sekretarz Generalny EGBA

Cele kodeksu odpowiedzialnej reklamy

Ideą opublikowanego w kwietniu kodeksu jest ujednolicenie krajowych polityk, których celem jest ustanowienie specjalnych zasad dotyczących wyświetlania odpowiedzialnej treści wszystkich reklam hazardowych za pośrednictwem wszystkich kanałów medialnych oraz dodatkowo wprowadzone zostanę specjalne zapisy dla mediów społecznościowych. EGBA ustanowiło podstawowe zasady marketingowego postępowania, ochrony nieletnich i odpowiedzialnego przesyłania wiadomości.

Podejście do polityki reklamowej w poszczególnych państwach europejskich bardzo się różni, więc przyszłość regulacji hazardu online zależy od współpracy europejskiej, a harmonizacja pod tym względem jest nieunikniona. Kodeks jest jednym z pierwszych ważnych kroków w tym kierunku. Nic dziwnego, że organizacje europejskie łączą siły, szczególnie w dziedzinie reklamy. Reklama odgrywa istotną rolę w kierowaniu konsumentów do regulowanej, bezpiecznej i odpowiedzialnej oferty hazardowej. Dlatego z przyjemnością wspieramy inicjatywę na rzecz bezpieczniejszego hazardu, która będzie promować odpowiedzialną reklamę i chronić w szczególności holenderskich konsumentów i nieletnich.

Peter-Paul de Goeij, dyrektor zarządzający Speel Verantwoord