Według wyników raportu GVC aż 69% Brytyjczyków uprawia hazard

w Świat, autor:

GVC Holdings opublikowało raport dotyczący aktywności i podejścia Brytyjczyków do rynku zakładów wzajemnych. Publikacja raportu zbiegła się w czasie z apelem Komisji działającej przy Izbie Lordów, która wezwała do szerokich zmian w polityce dotyczącej podejścia do branży hazardowej. Raport GVC przynosi cenny wkład w tę dyskusję. My zdecydowaliśmy się przedstawić Wam na początku główne wnioski płynące z badania zleconego i przeprowadzonego w maju 2020 r. przez GVC, a które swoim zasięgiem objęło grupę 2 000 dorosłych Brytyjczyków.

Główne wnioski z raportu GVC:

  • 7 na 10 osób odpowiedziało, że uczestniczy w jakiejś formie hazardu (69%),
  • 77% graczy uważa zakłady za formę rozrywki,
  • 60% osób uważa, że ​​ludzie powinni mieć swobodę wyboru, w jaki sposób i kiedy uprawiają hazard,
  • Połowa populacji (48%) obawia się, że nadmierna regulacja branży hazardowej spowoduje wzrostu udziału czarnego rynku,
  • Jedynie 8% było świadomych istnienia środków wspomagających bezpieczny hazard.
  • 55% użytkowników i 31% osób niemających z hazardem do czynienia było zdania, że to sami gracze powinni decydować o limitach gry. Tym samym uważając, że tego typu ograniczeń nie powinien nakładać rząd, firmy hazardowe ani instytucje bankowe.

Stanowisko prezesa GVC

Co ciekawe wyniki badania zaniepokoiły nawet prezesa GVC Kenny’ego Alexandra, który przy okazji wyraził pełne poparcie dla przyspieszenia prac nad przeglądem zapisów obecnej ustawy hazardowej. Jednocześnie zapewnił, że GVC chce odegrać w tym procesie aktywną rolę. Kenny Alexander zwrócił uwagę, że problemy z hazardem wciąż dotyczą jedynie niewielkiej części klientów, ale zgadza się, że operatorzy i regulator powinni znaleźć lepsze narzędzia do wzmocnienia bezpieczeństwa graczy. W jego opinii mają w tym pomóc między innymi dalsze badania nad problemem.

Jestem jednak zaniepokojony wynikami naszych własnych badań, które podkreślają brak świadomości wśród ogółu społeczeństwa na temat licznych i zaawansowanych narzędzi, które GVC i branża już wprowadziły, aby zapewnić kontrolę tam, gdzie należy: w rękach naszych klientów. Musimy lepiej to przekazać, ponieważ ci, którzy z zasady są przeciwni hazardowi, aktywnie starają się zaszkodzić branży poprzez uciążliwe regulacje, które ostatecznie doprowadzą klientów w ręce nieuregulowanego czarnego rynku. Ważne jest, aby wszystkie zainteresowane strony współpracowały ze sobą w celu skutecznego regulowania hazardu dla wszystkich zainteresowanych.

Kenny Alexander, dyrektor generalny GVC

Firma mocno angażuje się w proces zmian w Wielkiej Brytanii

GVC działa w oparciu o program bezpiecznej strategii hazardowej – Changing for the Bettor, które jest jednym z ważniejszych dokumentów, o które opiera się firma podejmując decyzje. Wśród głównych założeń strategii było w ostatnich miesiącach:

zmniejszenie liczny reklam 

  • w lipcu 2019 roku GVC usunęło wszystkie reklamy naziemne i reklamy na bandach dookoła boiska) 
  • zakończono umowy, w których logo bukmacherów pojawiało się na koszulkach, a zaoszczędzone w ten sposób środki przeznaczono na cele charytatywne
  • starano się aktywnie uczestniczyć w działaniach, których celem jest zakaz promowania hazardu w telewizji przez wydarzeniami sportowymi

zwiększenie funduszy na badania dotyczącymi problemów hazardowych

  • GVC zawarło pięcioletnią, wartą wiele milionów funtów współpracę z Harvard Medical School’s Division on Addiction w celu zbadania problemów związanych z hazardem i opracowania programów lepszego ich leczenia
  • firma odegrała wiodącą rolę w procesie zwiększenia dobrowolnych wkładów brytyjskich bukmacherów w finansowanie badań, edukacji i leczenia. Darowiznę podniesiono z 0,1% do 1% GGY – zysk brutto z zakładów. W ślad za nią to samo uczyniły cztery duże podmioty na brytyjskim rynku

Zapewnienie ochrony dzieci i osób wymagających szczególnego traktowania

  • GVC aktywnie popiera starania o zablokowaniu dostępu do wszystkich produktów hazardowych dla osób poniżej 18 roku życia.
  • Wraz z organizacją charytatywną GamCare realizuje program edukacji młodzieży, a również kampanię uświadamiającą młodzież o skutkach problemów związanych z hazardem

W tym tygodniu firma poinformowała również, że zwiększyła nakłady pieniężne i rzeczowe na rzecz organizacji hazardowych. Przy okazji publikacji raportu o działaniach na rzecz społecznej odpowiedzialności biznesu poinformowano, że zwiększono nakłady z 2,51 milionów funtów w roku 2018, do 3,61 milionów funtów w roku 2019.