Coral upomniany za reklamę w trakcie Cheltenham

w Świat, autor:

Brytyjski Urząd ds. Standardów Reklamy zakazał Coral rozpowszechniana tweeta z kampanii reklamowej na wyścigi Cheltenham, uznając, że zachęca on do nieodpowiedzialnego hazardu. Reklama została opublikowana przez bukmachera na Twitterze w marcu podczas odbywającego się wówczas wyścigu konam Cheltenham Festival. Treść reklamy brzmiała „Podobnie jak Ty jesteśmy pasjonatami zakładów. Odzyskaj stawkę jako darmowy zakład, jeśli koń nie ukończy wyścigu.”

W ramach przygotować do największej imprezy wyścigu konnych, Coral zaprezentował serię reklam telewizyjnych we współpracy z nowo-wybraną agencją kreatywną Bartle Bogle Hegarty (BBH). Urząd ds. Standardów reklamy zwócił uwagę, że reklama zachęca do ponownego uprawniania hazardu i ma charakter nieodpowiedzialny, ponieważ w takim przypadku przegrane zakłady zostają nagrodzone darmowym zakładem.

Władze Grupy Coral broniły przekazu twierdząc, że reklama nie zachęcała do powtarzającego się lub społecznie nieodpowiedzialnego hazardu, ponieważ gracze nie byli zobowiązani do skorzystania z promocji darmowego zakładu. Operator będący własnością GVC bronił się, że jest to znany w branży typ bonusu i jego celem nie jest wywieranie presji na klientów, aby wrócili do serwisu.  Podkreślił także swoje zaangażowanie w akcję przeciw uzależnieniom „When the Fun Stops, Stop”, która zachęca do odpowiedzialnego hazardu.

Urząd nie dał się przekonać i uzasadniał, ze nastrój reklamy wpływał na to, ze użytkownicy mają natychmiast odebrać darmowy zakład, a w związku z tym mogło to zachęcić konsumentów do nieodpowiedzialnego zaangażowania się w obstawianie. Korzystając z tego uzasadnienia, Urząd stwierdził, że tweet naruszył obowiązujące wytyczne i orzekł, że nie może pojawić się ponownie w takiej formie.