Brytyjscy bukmacherzy z kolejna inicjatywą

w Świat, autor:

Stowarzyszenie The Betting and Gaming Council (BGC), które zrzesza czołowych bukmacherów na Wyspach Brytyjskich, zobowiązało się, że jego członkowie postarają się doprowadzić do sytuacji, w której 20% emisji reklam telewizyjnych i radiowych poświęcone będzie tematyce bezpiecznego hazardu.

Mniej reklam hazardowych

To kolejna inicjatywa brytyjskich bukmacherów, która związana jest z odpowiedzialnym hazardem i ochroną graczy przed uzależnieniami. W czasie lockdownu podczas epidemii koronawirusa BGC poinformowało, że jej członkowie dobrowolnie usunęli wszystkie reklamy w telewizji i radiu na okres sześciu miesięcy. Miało to związek z faktem, że wielu ekspertów zwracało uwagę, że czas izolacji wpływa na niebezpieczeństwo uzależnienia hazardowego. Prezes BGC przekonuje, że Stowarzyszenie będzie kontynuować swoje zaangażowanie w ochronę brytyjskich graczy.

Dla mnie, jako prezesa organu normalizacyjnego, ważne jest to, że ludzie mogą bezpiecznie grać i że regulowana branża przestrzega najwyższych możliwych standardów. Jeśli chodzi o reklamę, to potrzebujemy również najwyższych możliwych standardów. Dlatego podczas lockdownu, kiedy ludzie byli zamknięci w swoich domach, wydłużając czas oglądania telewizji, często czując się odizolowani i znudzeni, a dla wielu wiązał się ten okres również z niepewnością finansową. Potrzebowaliśmy zwiększyć poziom bezpieczniejszego hazardu i dodatkowego wyczulenia wokół reklamy. Pod koniec kwietnia nasza branża poszła o krok dalej i ogłosiła ograniczenia dotyczące reklam gier. W rezultacie wstępnie zarezerwowane bloki reklamowe poświęcone były bezpieczniejszym komunikatom hazardowym lub całkowicie usunięte. Miałem nadzieję, że pozostali główni operatorzy hazardowi, tacy jak National Lottery, podążą za nami, ale niestety tak się nie stało ”

Michael Dugher, Betting and Gaming Council

Dugher podkreślił, że należy dążyć do osiągnięcia równowagi między reklamą a odpowiedzialnością, dlatego członkowie BGC będą nadal przestrzegać surowych środków, które sami sobie narzucili. Dodatkowo zdecydowano się, że 20% wszystkich reklam ma być poświęcone tematyce bezpiecznego i odpowiedzialnego hazardu. Podkreślono przy okazji, że członkowie BGC odpowiadają obecnie za 50% hazardowych na Wyspach. Dodatkowo zobowiązano się zaprzestać emitowania reklam bukmacherskich na pięć minut przed rozpoczęciem i po zakończeniu meczu.

Pozostałe inicjatywy BGC

Oprócz 20% bezpieczniejszych reklam hazardowych, Dugher ujawnił, że BGC wezwała do podjęcia dalszych działań w sprawie Online Harms Bill, w wyniku którego rząd będzie walczył z reklamą promujących nielegalne strony bukmacherskie. BGC planuje również podnieść świadomość na temat dostępnych środków dostosowywania reklam, które wyświetlane są dzieciom i osobom w trudnej sytuacji. Ponadto opracowano kodeks postępowania reklamowego, którego przestrzegać powinni wszyscy licencjonowani bukmacherzy.